RAWATAN SIPLIS MODEN
Cara-cara pengubatan siplis bergantung kepada tahap penyakit tersebut. Secara umumnya, rawatan antibiotik untuk sifilis akan digunakan sebagai rawatan utama.Untuk rawatan siplis primer, sekunder dan tertiari (kurang daripada setahun) menggunakan penicilin sebagai berikut : 
  • Benzanthine penicillin 1.8g IM dalam satu dos
  • Procaine penicillin 1g IM setiap hari selama 10 hari
  • Bagi jangkitan sifili yang melebihi 1 tahun atau berada pada tahap pertengahan, Bezanthine Penicillin 1.8g IM seminggu sekali sebanyak 3 dos
RAWATAN SIPLIS ANTIBIOTIK
RAWATAN SIPLIS ANTIBIOTIK

Kesan Sampingan Antibiotik dan Penicilin
Salah satu daripada kesan sampingan daripada rawatan ini adalah reaksi Jarisch-Herxheimer. Ia bermula setelah satu jam rawatan diambil dan boleh berpanjangan sehingga 24 jam. Gejala-gejala yang akan muncul adalah seperti sakit kepala, demam, sakit-sakit otot dan degupan jantung yang laju. Ianya berlaku disebabkan oleh reaksi sistem ketahanan badan terhadap lipoprotein yang dilepaskan oleh dinding sel bakteria yang pecah selepas rawatan tersebut bermula.Rujuk dengan seorang doktor untuk mendapatkan rawatan bagi penyakit sifilis yang menginginkan pengubatan secara medis.

Baca Juga : Gejala Siplis 

RAWATAN SIPLIS HERBA


45% orang melayu masih percaya ubat herba dibanding perubatan moden.Penggunaan ubat herba bukanlah asing kepada rakyat melayu. Ubat ini dianggap lebih semula jadi, maka ia kemudiannya dipilih. Telah terbukti bahawa kira-kira 45% daripada 7699 responden menggunakan aplikasi Alodokter memilih menggunakan ubat herba.Selebihnya, kira-kira 55%, memilih ubat moden sebagai langkah rawatan

Sesetengah orang percaya menggunakan ubat herba kerana mereka dianggap semula jadi, jadi mereka bebas dari kesan sampingan yang tidak diingini. Walaupun tumbuhan ubatan telah lama digunakan dan dipercayai selamat, ini tidak bermakna ubat herba tidak mempunyai potensi untuk menyebabkan kesan sampingan dan keracunan

Diagnosis Bagi Penyakit Sifilis 
Terdapat beberapa ujian yang boleh digunakan untuk rawatan penyakit sifilis. Ia terbahagi kepada dua kumpulan rawatan.
  1. Ujian darah.Ia merangkumi ujian VDRL (Venereal Disease Research Laboratory test) dan ujian RPR (Rapid Plasma Reagin test).Ujian susulan seperti ujian TPHA (Treponemal Pallidum Particle Agglutination) atau FTA-Abs (Fluorescent Treponemal Antibody Absorption test)
  2. Ujian secara terus.Menggunakan teknik ‘Dark Ground Microscopy’. Ujian ini harus dilakukan dengan segera setelah sampel diambil.Ujian-ujian lain termasuk ‘Direct Fluorescein Antibody Test’ dan ‘Nucleic Acid Amplification Test.

APA KATA MEREKA

SELEPAS MENGGUNAKAN RAWATAN SIPLIS HERBA 









RAWATAN SIPLIS HERBA

BERKESAN SEPANTAS 24JAM. TAMAT SAMPAI AKHIR HAYAT



APA YANG MEMBUAT HERBA DENATURE ISTIMEWA ???
    1. 97.83% Pesakit kami pulih selepas 2 minggu hingga 1 bulan pengambilan. 
    2. 100% Herba Selamat untuk wanita hamil dan Ibu menyusui 
    3. Tahap pemulihan dapat dilihat dengan ketara selepas 3-5 hari penggunaan. 
    4. Pemulihan penuh biasanya 2minggu-1bulan dengan bekalan diperlukan 2- 4 botol 
    5. Kajian dan analisa membuktikan keberkesanan Herba Denature, tetapi tempoh pemulihan seseorang adalah berbeza.
    6. Statistik menyeluruh kadar & tempoh pemulihan adalah bergantung kepada tahap kritikal.

    HARGA OBAT 

    2 BOTOL UNTUK PENGUBATAN SELAMA 1 MINGGU RM 86

    BOTOL UNTUK PENGUBATAN SELAMA 2 MINGGU RM 161

    8 BOTOL UNTUK PENGUBATAN SELAMA 1 BULANM RM 294


    Kami mengesyorkan kepada pesakit Rawatan dijalankan selama 2 minggu hingga 1 bulan. Dengan rawatan ini umumnya (97.45%) sifilis telah sembuh dan hampir sembuh untuk sifilis berulang dan telah kronik.








    KESIMPULAN RAWATAN SIPLIS
    Fakta mambuktikan bahawa 87% HIV berpunca dari sifilis. Meski siplis adalah penyakit yang merbahaya dan tergolong kepada penyakit yang membawa maut tetapi siplis senang untuk dihilangkan, apabila Anda merawat dari awal. Rawatan siplis moden dan herba keduanya adalah baik. Jangan menunda-nunda pengubatan. Sedikit pengorbanan dimasa sekarang akan menyelamtkan banyak hal dimasa hadapan. Sekian entry dari saya semoga berfaedah. Salam Sehat DeNature.
     
    Top