Sifilis apakah penyakit ini? -- Tahukah Anda bahwa dari tahun ke tahun pesakit sifilis terus meningkat. Pergaulan bebas dan penggunaan dadah menjadi puncanya. Kadar di kalangan lelaki, terutamanya lelaki yang mempunyai hubungan seks dengan lelaki, telah meningkat. Sifilis atau dalam ke dokteran dikenal dengan Treponema pucat adalah penyakit seksual yang sangat berbahaya, namun ianya boleh disembuhkan.
WASPADA SIFILIS HIV DALAM PERGAULAN BEBAS BANDAR BESAR
WASPADA SIFILIS HIV DALAM PERGAULAN BEBAS BANDAR BESAR


SIFILIS APAKAH PENYAKIT INI

Sifilis adalah penyakit menular seksual (STD) yang boleh mempunyai komplikasi yang sangat serius apabila tidak dirawat, tetapi ia adalah mudah untuk menyembuhkan dengan rawatan yang betul.

Ini kerana penyebab sifilis, dan penyakit kelamin lain, adalah hubungan tubuh yang tidak selamat. Tidak selamat di sini bermakna dengan orang yang tidak pasti sihat dan tidak menghantar penyakit, atau terdesak untuk melakukan hubungan seks tanpa menggunakan perlindungan seperti kondom. Orang-orang di pelbagai negara masih kurang memandang ini, dan akhirnya menjadi penyesalan di masa depan. 

Baca Juga : Zakar nyeri keluar nanah

Sifilis tidak hanya berlaku pada alat kelamin, tetapi bahagian tubuh yang terdedah kepada cairan kemaluan termasuk mulut. Seperti yang dipetik dari pelepasan.Sifilis disebarkan oleh bakteria palidum Treponema. Walaupun 50 peratus pesakit tidak mengalami tanda awal, biasanya sifilis dicirikan oleh gejala utama dan gejala menengah. Gejala utama termasuk luka terbuka pada permukaan kulit, biasanya pada alat kelamin dan cangker, dan nodus limfa yang diperbesar. Walaupun gejala termasuk ruam, demam, malaise, sakit kepala dan lymphandenopathy. 

SIFILIS APAKAH PENYAKIT INI

Sifilis boleh menyebar melalui hubungan seks yang melibatkan vagina, dubur, dan seks oral, serta menggosok kulit. Profesor Christopher Fairley, pengarah Pusat Kesihatan Seksual Melbourne, berkata kepada Huffington Post Australia bahawa jika seseorang tidak terjejas oleh sifilis dan pasangannya tidak, penghantaran sifilis masih boleh berlaku melalui melancap. Menurutnya, kondom tidak mempunyai kesan yang signifikan terhadap penyebaran sifilis di rakan kongsi lelaki kerana "seks oral juga memainkan peranan penting sebagai cara penghantaran." Jika anda mempunyai sifilis, rawatan yang betul di hospital disuntik dengan penisilin, dan rawatan berterusan.

HIV.Orang dengan sifilis mempunyai peluang meningkat dengan ketara untuk mengidap HIV. Sakit yang disebabkan penyakit menyebabkan lebih mudah untuk masuk ke dalam tubuh. Ia juga penting untuk diperhatikan bahawa mereka yang mempunyai HIV mungkin mengalami gejala sifilis berbeza daripada mereka yang tidak mempunyai HIV. Sekiranya anda mempunyai HIV, berbincanglah dengan doktor tentang bagaimana mengenali gejala sifilis.

Bilakah saya harus menguji sifilis?
Tahap pertama sifilis dapat dengan mudah tidak dapat dikesan. Gejala-gejala di peringkat kedua juga merupakan gejala umum penyakit lain. Ini bermakna jika mana-mana yang berikut terpakai kepada anda, pertimbangkan untuk mendapatkan ujian untuk sifilis. Tidak mengapa jika anda pernah mengalami sebarang gejala. Dapatkan ujian jika anda:
  1. Telah mengalami seks tanpa kondom dengan seseorang yang mungkin mempunyai sifilis
  2. Adalah seorang pekerja seks
  3. Sedang dalam penjara
  4. Telah mempunyai seks tanpa kondom dengan ramai orang
  5. Mempunyai pasangan yang mempunyai seks tanpa kondom dengan ramai orang
  6. Adalah lelaki yang mempunyai hubungan seks dengan lelaki
  7. Anda ibu mengandung
Jika ujian kembali positif, penting untuk menyelesaikan rawatan penuh. Pastikan untuk menyelesaikan pengubatan, walaupun gejala hilang. Juga elakkan semua aktiviti seksual sehingga doktor memberitahu anda bahawa ia selamat. Pertimbangkan untuk mendapat ujian untuk HIV juga. Orang-orang yang telah diuji positif untuk sifilis perlu memaklumkan kesemua pasangan seksual mereka yang baru-baru ini supaya mereka juga dapat diuji dan menerima rawatan.


WASPADA RISIKO SIFILIS

PENIS KANSER,KEMANDULAN,MATI PUCUK,KANSER PANKAL RAHIM DAN HIV

MAUT ATAU RAWAT DAN TAMATKAN



APA YANG MEMBUAT HERBA DENATURE ISTIMEWA ???
    1. 97.83% Pesakit kami pulih selepas 2 minggu hingga 1 bulan pengambilan. 
    2. 100% Herba Selamat untuk wanita hamil dan Ibu menyusui 
    3. Tahap pemulihan dapat dilihat dengan ketara selepas 3-5 hari penggunaan. 
    4. Pemulihan penuh biasanya 2minggu-1bulan dengan bekalan diperlukan 2- 4 botol 
    5. Kajian dan analisa membuktikan keberkesanan Herba Denature, tetapi tempoh pemulihan seseorang adalah berbeza.
    6. Statistik menyeluruh kadar & tempoh pemulihan adalah bergantung kepada tahap kritikal.

      MAHUKAH ANDA SEPERTI MEREKA ?
      JOM KITA LIHAT KATA-KATA DARI PELANGGAN DENATURE 





    SIFILIS APAKAH PENYAKIT INI

    Pun begitu Cara yang paling mujarab adalah dengan melakukan pencegahan. Bagaimana Sifilis boleh dicegah ? 
    • Cara yang paling baik adalah dengan mengelakkan diri dari hubungan seks.
    • Jika anda berumur 16 tahun ke bawah, menjalin hubungan seks adalah salah di sisi undang-undang kecuali anda telah berkahwin.Undang-undang Malaysia menyatakan bahawa perhubungan seks dengan remaja perempuan yang berumur 16 tahun dan ke bawah, samada dengan persetujuan atau tidak, akan mengakibatkan lelaki berkenaan disabitkan kesalahan merogol.Jika anda aktif melakukan hubungan seks, amalkan hubungan seks yang selamat.
    • Setia pada seorang pasangan. 
    • Elakkan daripada bertukar-tukar pasangan.
    • Gunakan kondom. Walau bagaimanapun, kondom bukanlah 100% berkesan dalam pencegahan STD, tetapi ianya mampu mengurangkan risiko jangkitan.
    • Elakkan dari pengambilan alkohol atau dadah di mana ia akan menjejaskan pertimbangan anda.
      

    HARGA OBAT

    2 BOTOL UNTUK PENGUBATAN SELAMA 1 MINGGU RM 86

    BOTOL UNTUK PENGUBATAN SELAMA 2 MINGGU RM 161

    8 BOTOL UNTUK PENGUBATAN SELAMA 1 BULANM RM 294

    Kami mengesyorkan kepada pesakit Rawatan dijalankan selama 2 minggu hingga 1 bulan. Dengan rawatan ini umumnya (97.45%) sifilis telah sembuh dan hampir sembuh untuk sifilis berulang dan telah kronik






    KESIMPULAN
    Sifilis adalah penyakit kelamin yang disebabkan oleh bakteria. Gejala sifilis bermula dengan kemunculan sakit yang tidak menyakitkan di bahagian alat kelamin, mulut, atau rektum.Kecederaan pada kawasan kelamin yang merupakan gejala sifilis (sifilis) sering tidak kelihatan dan tidak menyakitkan, oleh itu penderita tidak menyedarinya. Walau bagaimanapun, pada peringkat ini, jangkitan ini boleh dihantar kepada orang lain.

    Tanpa pengendalian yang cepat dan tepat, sifilis dapat merosakkan organ otak, jantung, dan beberapa organ lain. Pada wanita hamil, jangkitan juga berbahaya kerana ia boleh menyebabkan keadaan janin yang tidak normal, walaupun kematian bayi. Oleh itu, sebelum diagnosis dan rawatan, lebih mudah untuk menyembuhkan sifilis. Demikian entry dari saya mengenai Sifilis apakah penyakit ini?. semoga berfaedah. Salam sehat DeNature.

     
    Top